22 Şubat 2017 Çarşamba

Antalya

Sarısu-Tünektepe Teleferik

Bir Antalyalı olarak, memleketimi anlatmak büyük bir zevk olacak. Şehir merkezinden başlayıp ilçelere doğru gezilecek ve yapılacak birçok etkinlikleri elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. İlk olarak henüz yeni açılmış olan Sarısu-Tünektepe teleferikten başlayacağım. Bu hat ile Tünektepededen eşsiz Antalya manzarasını görme şansını bulabilirsiniz. Antalya'nın batı girişindeki Sarısu'da kurulan teleferik ile kişi başı 15 lira karşılığında Tünektepeye çıkarak Antalya'yı kuş bakışı izleme şansı elde edebilirsiniz. Antalya'da yaşayanlar ve tatile gelenler için güzel bir aktivite.

Tünektepe


Çakırlar Kahvaltı

Antalya'da yaşayanlar için güzel bir hafta sonu uğrağı, tatile gelenler için ise harika bir sabah kahvaltısı durağı olan Çakırlar, Antalya'nın 10 km dışında küçük güzel bir pazar yeri. Van kahvaltısı veya köy kahvaltısı seçeneği yanı sıra mutlaka denemeniz gereken kaşarlı bazlama,tahinli katmer ve gözlemeleri ile güzel bir kahvaltı yanı sıra küçük bungalovlarda rahatça oturma şansına sahip oluyorsunuz. Mutlaka uğranması gereken bir durak. Aşağıda youtube kanalımdan gittiğimiz Paşa Kır Bahçesi videomuzu izleyebilirsiniz.                                         

                                         https://www.youtube.com/watch?v=dCfnyI2JC-4


Çakırlar Kahvaltı  

Antalya Horse Club ve Kelebek Park

Antalya'da kahvaltı ve ata binme seçeneklerinden bir tanesi de Lara bölgesindeki Antalya Horse Club. Yemyeşil bu alanda kahvaltının ve ata binmenin keyfini çıkarabileceğiniz ve ardından hemen yan tarafında bulunan Kelebek Park'ta eşsiz güzellikteki kelebekleri keşfedebileceğiniz güzel bir destinasyon. Biz de eşimle fırsat buldukça ata binmek için burayı tercih edip sizlere de tavsiye ediyoruz.


Antalya Horse Club 

Kelebek Park

7 Mehmet Restaurant

Antalya'ya tatile gelip de nerede yemek yemeliyim derseniz, kesinlikle ilk önerimiz 7 Mehmet Restaurant olacak. Konyaaltı plajlarının hemen üst bölümünde deniz manzaralı bu restaurant eşsiz lezzetleri ve menü zenginliği ile dilediğiniz tatları tecrübe edebileceğiniz bir yer. Ünlü gurme Vedat Milor'dan da tam not alan 7 Mehmet Restaurant, Antalya'ya gelenler için uğramadan geçilmemesi gereken bir yer.

                              https://www.youtube.com/watch?v=Q-VNPM_FWwM


Lara Balık Evi

Antalya'da balık nerede yemeliyim sorusuna en güzel cevap Lara Balık Evi. Lara ve Konyaaltı sahilinde hizmet veren bu güzel balık restaurantı her türlü deniz canlısını taze bir biçimde ve güzel salata seçenekleri ile yiyebileceğiniz güzel bir balık evi. Lezzet ve fiyatını dengede tutan Lara Balık Evi mutlaka uğramanız gereken seçenekler arasında.

                                 http://larabalikevi.com.tr/


Meşhur Antalya Piyazı ve Köftesi

Antalya'ya gelip de yemeden gitmemeniz gereken tek lezzet tabi ki de Meşhur Antalya Piyazı. Tamamen yöremize özgü olan bu yemek için ilk tavsiyem havaalanının ilerisinde bulundan Aksu piyazcılarından Aslım Şimşek Köfte ve Piyazcısı. Aynı zamanda şehir merkezlerinde de şubeleri bulunan bu uğrak dışında, Antalya Valiliği yakınında bulunan meşhur Piyazcı Sami, köfte-piyaz yemeniz için tavsiyelerimden.

Olympos-Çıralı-Yanartaş

Olympos, deniz ve doğayla iç içe geçmiş, kışın yalnız kalmak için yazın ise kalabalık ama bir o kadar eğlenceli vakit geçirebileceğiniz bir yer. Biz eşimle en son kış mevsiminde 2 gece bungalov evlerde kaldık ve sessiz, sakin, şehirden uzak baş başa güzel bir 2 gün geçirdik. Yazın ise bir hayli kalabalık olmasına rağmen doğanın içinde kalacağınız bungalov evler ve eşsiz deniz ile güzel bir tatil kaçamağı imkanı sunmakta. Çıralı da Olympos'a yaklaşık 10-12 km uzaklıkta Olympos kadar popüler olmaması yanı sıra bir hayli güzel ve büyük koy olup gene burada da bungalov evlerde kalma şansınız bulunmakta. Buraya kadar gelip de doğal, sönmeyen taş olan Yanartaş'a çıkıp sönmeyen ateşi görmenizi tavsiye ederim. Olympos için yaklaşık 1 veya 2 gece yeterli olacaktır.

Kaş

En son 3,5 yıl önce dalış için gitmiş olduğum Kaş her zamanki gibi muazzam güzellikteydi. Daha öncesinde de balık tutma için özellikle gittiğim bu güzel şirin ilçe, eşsiz plajları, günlük tekne turu ve dalış yapmak isteyenler için güzel seçenekler sunmakta. Meis adalı küçük,güzel ve şirin pansiyonları, panayır havasındaki çarşısı, yazın tatil sevenlerin uğraması gereken yerlerden. Buraya kadar geldiyseniz eğer Kaputaş plajına uğramanızı özellikle tavsiye ederim. Kaş için yaklaşık 3-4 gün yeterli olacaktır.

Side Antik Kenti

Antalya'ya yaklaşık 70 km. uzaklıktaki Side Antik Şehri, tiyatrosu, surlar ve kapıları ile tarihi kalıntıları görebileceğiniz mimari bir yer. (Günübirlik)



Rafting (Köprülü Kanyon/Manavgat)

Rafting severler için harika bir destinasyon olan Manavgat Köprülü Kanyonu, yazın Antalya'dan günlük olarak düzenlenen turlar ile katılmanız mümkün. Eğer ki bu heyecanı yaşamadıysanız kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim. (Günübirlik)



Alanya

Alanya, yazın tatil yapmak isteyenler için güzel bir seçim olacaktır. Güzel kumsalı ve güneşin gün boyu tadını çıkarabileceğiniz sahilleri yanı sıra meşhur Alanya Kalesi ve Damlataş Mağarası ziyaret etmeniz yerlerden birtanesi olacaktır. Sabah kahvaltısı için Dimçayı kenarında güzel lokasyonlar bulunmakta. Akşam yemeği için ise kale yolu üzerindeki Alanya manzaralı restoranlarda güzel bir akşam yemeği. Alanya için yaklaşık 3-4 gün yeterli olacaktır. 

Diğer Tavsiyelerim ;

Antalya Akvaryum (Şehir Merkezi)
Kaleiçi (Şehir Merkezi)
Antalya Kum Heykel Festivali (Lara)
Düden Şelalesi (Merkeze 10 km.)
Black Live (Eğlence-Şehir Merkezi, Cuma&Cumartesi Gecesi)
Jolly Joker (Eğlence-Şehir Merkezi, Cuma&Cumartesi Gecesi)

70 yorum:

  1. Güzel mekanlar ve güzel anlatım:)...

    YanıtlaSil
  2. Ben uzun bir yorum yaptım ama silinmiş nedense, güzel yerler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayını silip tekrar yükledim, ondan dolayı gitti maalesef, evet keşke siz gelmeden önce okumuş olabilseydiniz yayını artık bidahaki sefere diyelim :)

      Sil
    2. Evet bir daha ki sefere :).

      Sil
  3. kelebek parkı merak ettim oldukça güzel yerler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek parkı gerçekten çok güzel, çok enteresan kelebek türleri gördük :)

      Sil
  4. Çarçabuk yaz gelsin o zaman ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett yaz gelsin bence de hemencik :))

      Sil
  5. Antalya benim için yeri ayrı olan bir şehir :) Özellikle Ankara'da yaşayanlar için direkt akla denizi gelir :)) Alanya kale, damlataş mağarası, plajları harikadır gerçekten :) Özlem giderdim sayenizde teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz teşekkür ederiz, umarım yakın zamanda tekrarlarsınız :)

      Sil
  6. Antalya'ya gitmeyi istiyordum zaten de şimdi daha çok istiyorum :) Özellikle Düden Şelalesi ve Side Antik Kenti için :)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar ;)
    İadeyi ziyarete geldim ve bloğunuzu çok sevdim.Ne güzel, huzur veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederiz, her zaman bekleriz :)

      Sil
  8. Kelebek park mii:) gerçekten görmek isterim doğrusu..👐👐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet görülesi bir yer, umarım bir gün gelme şansınız olur :)

      Sil
  9. hepsi birbirinden güzel yerlerdir gerçekten de

    YanıtlaSil
  10. Antalya'da 4 yıl okuyup evlenip 1 yıl Alanya'da yaşayan birisi olarak çok güzel ve faydalı olmuş :) Horse club ve kelebek parkı ve sarısu teleferiği hiç duymamıştım ilk fırsatta oralara gideceğim o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek park geçen sene açıldı, sarısu teleferik açılalı 2 hafta oldu :) her zaman buyrun :)

      Sil
  11. Antalya gez gez bitmiyor :)

    YanıtlaSil
  12. Yazınızı okuyunca gezmediğim, görmediğim yerleri de listelemiş oldum ilk Antalya seyahatimde işten fırsat kalırsa önce Kelebek park ve 7 Mehmet gidilecek yerler olacak. Çok güzel bir yazı olmuş tebrikler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Esra hanım :)

      Sil
  13. Merhabalar. Iade-i ziyarete geldim iyi ki de gelmisim cok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de memnun olduk, her zaman bekleriz :)

      Sil
  14. Benim en büyük hayallerimden birisi Antalya'da yaşamak.☺️
    Lara balık evine bir kaç kez gittim.Lara salatası müthiş!! Akvaryum Ve kaleiçine de gittim.Bu yaz Expo vardı oraya da gittim.Ama kaleiçinin güzelliği.......
    Benim bloğumda da Antalya yazısı var bu arada✨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaleiçi bir başka, sonuçta eski Antalya kalıntıları ve esintileri var. Hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil
  15. Güzel blogunuzu takibe aldım. Bana da beklerim.

    http://www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki de, hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil
  16. Çok merak ediyorum oraları iç gitmek nasip olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bir gün gelmek nasip olur :)

      Sil
  17. Saydığınız pek çok yeri gezip görme şansına eriştim ailecek en sevdiğimiz tatil Antalya 😊. Hemem hemen bütün tatillerimizi Antalya da geçiriyoruz ama hala keşfedemediğimiz yerler var ve Olimpos çok güzel bir yer. Bir İzmirli olarak Çeşme'nin denizinin üstüne deniz tanımam derdim şimdi bir de Olimpos var gerçekten eşsiz bir güzellik 😀.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Olympos bir başka, hem ortamı hem de sahili çok güzel :)

      Sil
  18. beautybeybinin kesif etkinliginden geliyorum banada beklerim nesinblogu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Antalya'nın bir çok yerini gezdim. Çok güzel... Anlatımınızla bir kez daha dolaştım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz eğer güzel anlatabildiysek :)

      Sil
  20. Antalya çok güzel bir şehir.20 yıl önce gitmiştim.(yaşlanmışım)Düden şalalesi önünde develer vardı.O develerin üzerinde fotoğraf çekilmiştim.Antalya bence yaşanası bir şehir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin geldiğinizin üzerine Antalya çok değişti, muhtemelen tanıyamazsınız, evet yaşanılası şehir :)

      Sil
  21. Bende bir Antalyalı olarak kısa bir süre önce Tünektepeye gitmiştim. :) Manzarası gerçekten çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manzarası görülmeye değer, aynı zamanda teleferik'e binme şansı da oluyor :)

      Sil
  22. Antalya yaz kış harika :)) Güzel bir paylaşım olmuş.Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, teşekkür ederiz :)

      Sil
  23. Valla bravo! Para ve zaman yetti mi bütün bunları gezmeye? Umarım yeni keşifler için yine bekleriz bu bölgelere ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antalyalı olduğum için farklı zaman dilimlerinde hepsini gezebilidim :))

      Sil
  24. Antalya yakın olduğu için 17 yıl önce devamlı gezmeye giderdik arkadaşlarımla yazın yaşaması çok zor. Tatil için güzel şehirlerimizden bir tanesi. Çoğu yeri bildiğim halde çok gelişmiş. Bir bilgi için teşekkür ederim. Başarılar dilerim.
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Antalya çok değişti, yazın nemden dolayı zor oluyor maalesef

      Sil
  25. Antalya sevdiğim yerlerden çünkü gezmek için alternatifi çok. Deniz, kum, tarih her şey var. Çok göç alıyor inşallah bozulmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok göç aldığı doğru, eski güzelliği de kalmadı sayılır maalesef

      Sil
  26. Bloğunuzda olmaktan çok mutluyum. Severek takip edeceğim. Antalya'nın deniz kıyısındaki bütün ilçelerinde tatil yaptık defalarca. Tabii ki Antalyanın merkezini de gezdik ama çok detaylı değil. Ülkemizin en sevdiğim yörelerinden birisidir.

    YanıtlaSil
  27. Çok uzun yıllar öne bir kaç günlüğüne gitmiştik ve çok sevmiştik. güzel bir memleket.

    YanıtlaSil
  28. antalyaya gitmeden önce buraya gelmeliyim tamam :) çok güzel paylaşımlar çok tatlı bir çift!! sevdim sizi hep mutlu mutlu gezin böyle 💕💕💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür eder, her zaman beklerizz :))

      Sil
  29. butterfly park seems great *.*
    awesome photos ;)
    greetings!

    stylowana100latka.blogspot.com

    YanıtlaSil
  30. Thanks for the interesting post! Have a nice day)

    YanıtlaSil
  31. bekarken gitmiştim ama henüz eşim ve çocuklarla gitmek nasip olmadı

    YanıtlaSil
  32. Blog keşif etkinliğinden geliyorum :)Zaten takipteymişim sizi :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, her zaman beklerizz :))

      Sil
  33. Side'ye bayılıyorum, Antalya derseniz Side derim :) Bu arada kelebek vadisi Konya'da biliyorum, Antalya'da da olması çok hoş :)

    YanıtlaSil
  34. Side çok hoş bir kasaba gerçekten, sessiz sakin. Konyadaki kelebek vadisi gibi değil, buraya küçük bir kelebek park yapmışlar ama görmeye değer :)

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, geldim bile... :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. Beautiful post and photos really liked, Dear ♡ xoxo
    I'd be happy friendship blogs ♥️ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  37. Ne güzel bir çiftsiniz:)
    Hep mutlu olun.Takibinizdeyim,sevgiler

    YanıtlaSil